Poplava na Facebooku

2 10 2009

Zadnje tedne opažam na Facebooku vse več oglasov. Imam občutek, da jih pred poletjem ni bilo toliko naenkrat, da jih skoraj ne bi znal našteti. Potem pa se je pojavil kak nov in je bil prava osvežitev stolpca na desni. Sedaj imam občutek, da vsak dan vidim kakšnega, ki ga prejšnji dan še nisem.

Sprašujem se, če se se ni spet razširila govorica o še eni čudežni palčki interneta, ki reši vse tržne probleme. Facebook oglasi so super orodje, to je res. Vzamem si deset minut in že lahko prikazujem svoj oglas 350 ali koliko tisoč slovenskim uporabnikom za borih 10 ali še manj centov na klik. Prikazi so itak zastonj, ne?

Prav tukaj pa nastane problem. Kajti vse več oglasov čisto nekritično ponuja vsem 350.000 uporabnikom produkte ali storitve, ki po moji oceni veliko večino teh uporabnikov ne zanimajo oziroma jih sploh ne morejo zanimati. So stvari za široko potrošnjo in so stvari, ki jih ne kupujejo ljudje, ampak podjetja. Temu se reče b2b in ne verjamem, da se ti oglaševalci tega ne zavedajo. Ker če se ne niso naredili niti prve točke domače naloge in se vprašali kdo kupuje njihove izdelke/storitve.

facebookoglasi.jpg
Primeri so resnični, a naključni – brez jokanja v komentarjih prosim.

Bolj logična, kot v večini primerov na spletu, se mi zdi razlaga situacije z dejavnikom lenobe. Računica je jasna: bomo pač streljali na vseh 350.000, kogar bo zanimalo bo že kliknil, prikazovanje oglasov nas pa tako ali tako nič ne stane!

No jaz sem proti temu. A imamo splet zato, da se nam dogaja televizija, ali za kaj drugega?

Sploh zato, ker omogoča Facebookov oglasni sistem tudi relativno natančno ciljanje (zlasti glede demografije in intersov, kjer je v precejšnji prednosti pred ppc oglasi na iskalnikih). Za skoraj vsak produkt je smiselno določiti natančnejše ciljanje, za nišne produkte pa je to nujno! Kreme proti mozoljem npr. ne bom ponujal ljudem, ki niso v pubreteti, ali kaj?

facebookoglasiprijava.jpg

Če kje, bi moral Facebook imeti možnost dislike pri oglasih. No pravzaprav jo za oglase ima, kar sem ugotovil šele danes (na nekaterih browserjih mehanizem še mučijo bugi, ali pa zadeva dejansko še ni delovala ok). Skratka pri vsakem oglasu je v zgornjem desnem kotu majhen križec. Tu lahko povem, da mi gre oglas na živce in zakaj. Apeliram, da mehanizem vestno uporabljate.

  • Share/Bookmark

Dejanja

Informacije o objavi



17 odzivov v “Poplava na Facebooku”

2 10 2009
addEventListener (03:17) :

adblock plus?

2 10 2009
haro (11:52) :

imaš kar prav.. problem je pa tudi, da oglašujejo klike na zunanje strani in tako porabljajo denar.. bolj se splača s kliki spodbujati lastno kampanjo na FB in tako pridobivati člane in oboževalce, s katerimi vzdržuješ stik.. enkrat bodo že kupil.. ne štekajo, kaj jim lahko dolgoročnejši odnos več prinese in to, da je zelo olajšanjo viralno trženje

2 10 2009
Karmen (12:16) :

Res je, da oglaševalci sami določajo ciljne skupine. Ni pa jim to nujno. In res je, cena klika za oglas na BFju je zelo nizka. Trenutno.

Če pa oglaševalec sam ne segmentira izbora prikazov, Facebookov sistem semantično targetira oglase, pač glede na tvoje povezave in dejavnosti. Zato že zdaj dobivaš to, kar naj bi nek tehnični algoritem razbral, da je tebi relevantno.

Haro, lahko s čisto konkretnim caseom dokažeš, da se bolj splača narediti kampanjo na FBju, kot s prikazi oglasov? Social media buzz, ja, nas pelje k pogovoru in sodelovanju s kupci, vsekakor, zagotovo in da. Toda v marketingu tukaj in zdaj pač štejejo le konkretni, merljivi in pokazljivi CRji in CTRji, ne pa dolgoročne strategije.

2 10 2009
Haro (12:25) :

Lahko dokažem.. :) malo uporabnikov kupi takoj in če se registrira kot član fan pageja, je veliko večja možnost, da kupi kasneje. Učinkovitost na klik se izjemno poveča. Pa ne samo zaradi tega, s pravilno narejeno promocijo na FB lahko dosežemo kritično maso, ki nam omogoča viralno trženje. Ravno v tem je smisel socialnih omrežij in ne v klasičnem oglaševanju. Kot prvo, prijavljanje na nekakšne e-novice je izjemno preprosto (samo klik), priporočanje prijateljem so tudi samo kliki, pa še vsi prijatelji vidijo aktivnosti svojih prijateljev. Večinoma v FB promocijo ni potrebno vložiti veliko, sploh ne finančno. Zelo se splača tudi nagrajevati priporočanje s strani članov.

2 10 2009
Haro (12:29) :

ok..to ni bil case s številkami..sam sem prepričan v učinek, tudi na podlagi izkušenj.. odvisno je pa tudi od same dejavnosti.. ne gre vse v prodajo na FB.

Mislim, da je kvaliteten marketing zelo dolgoročna zadeva. V prvi vrsti je to skrb za stranke, odnos in kvalitetno delo. Enkratne akcije so velikokrat zapravljanje denarja, že zato, ker jih je treba venomer ponavljati, kar prinaša tudi tveganja.

2 10 2009
Karmen (12:34) :

Harto, vse to vem in vse to delamo v praksi.

Od tebe želim čisto konreten case in številke, ki to trditev dokazuje. Ni treba guglat, poznam vse Dairy Queene in podobne case. Recimo konkretno slovensko podjetje s konkretno in USPEŠNO akcijo in aplikacijo, ki ni zgolj le zastonj talanje ipodov v komentarjih. S konkretno in dobro delujočo kreativo in dobro podprto, organizirano kampanjo? Ali mogoče drugačno, katero si ti z veseljem in prostovoljno šeral svojim frendom?

Lahko bi se spustila tudi v podrobnejše definicije viranega trženja. Ker šeranje zanimive aplikacije ali hecnega videa ni samo to.

2 10 2009
Karmen (12:38) :

Haro, to, kar navajaš o dolgoročnem marketingu, skrbi za kupce in dober servis je zame samoumevno. To je temelj. Bom formulirala drugače: pokaži mi primere konkretne dobre in slabe prakse, od tu naprej.

2 10 2009
Haro (12:41) :

ne bi ti dal kakšnega case od koga drugega, ker tega bi tudi sama lahko našla na netu.. :) dal bi ti kakšnega svojega.. pa ga nisem delal, ker je bil obseg akcij premajhen oz ni bilo toliko potreb po tem. Sem pa spremljal nakupe in klike, seveda. Problem pri facebooku je, da ni preprosto delati natančnih casejev, ker tega ne omogoča. Case na klike že lažje, a je tudi to oteženo. Kaj šele izračuni za sama naročila oziroma nakupe, kar v bistvu edino šteje. Ravnal sem se po občutku

2 10 2009
Haro (12:47) :

povej mi, kaj bi rada prodala ;) Npr ustanovi Fan page za Pizzo in vabi ljudi v svojo pizzerijo.. Misliš, da je tole kaj vredno.. http://www.facebook.com/pages/Pizza/44258313195 .. še tri Pizza strani so v top 30.. ne vem, zakaj bi rabil sploh konkretne cifre in izračune

2 10 2009
Karmen (13:21) :

Haro,
torej suvereno trdiš nekaj kar pa ne moreš konkretno dokazat, da se splača :-)

Tega ne pripisujem tebi, da ne bo pomote, a samo branje člankov wannabesocialbuzzkaomanagerjev, ki nakladajo o transparentnostih, dobičkih na dolgi rok, pomembnostih, je pa vse skupaj en sam spotlight s promocijo “the next big new thing”.

Ob tem pa mi niti eden še ni serviral konkretnega primera dobre in uspešne prakse. In ne, ne gre za skrivanje poslovne skrivnosti, saj kreativo in dejavnosti okoli neke kampanje zelo vidimo in spremljamo konkurente. Agencija, ki v SLO npr. zaračuna naročniku 4k € za tvitanje, pa naročnika konkretno zelo nateguje.

Sorry, ampak ne drži, da Facebook ne omogoča izdelavo konkretnih caseov. V php aplikacije lahko vstavljamo parametre za analitične programe ter vse aktivnosti zelo natančno trackamo.

Fan page je samo en delček aktivnosti, c’mon!

2 10 2009
Haro (13:29) :

moje domneve niso na podlagi člankov.. :)

veliko nategov je, to vsekakor

če prineseš rezultat nisi nikogar nategnil in tudi dolgoročno uspeš

2 10 2009
Jernej (13:53) :

Jz se strinjam z HARO-nom !!!!

2 10 2009
Karmen (14:00) :

Jernej, s čem se ti konkretno strinjaš? Vsi se strinjamo s Harom glede poslovne etike in odnosa do kupca :-)

Haro, manjši projekti pomenijo, da namesto deset prodaš petnajst zdelkov in valjda beležiš ogromen porast CRja in posledično veliko uspešnost :-) Za veliko podjetje, za veliko kampanjo, pa je to, jasno, mnogo premalo.

2 10 2009
Haro (14:02) :

Karmen, povej konkreten primer ;)

2 10 2009
Karmen (14:23) :

Konkretno: targetiramo populacijo ženske, mlade, ženske, z večjo kupno močjo. Potrebno je pripraviti aktivnosti, kreativo, tehnično izvedbo viralne igre, sistem za priporočanje, FB aplikacije, Fan page, snemanja, fotografiranja,… ziher sem še kaj pozabila našteti. Za 10k ljudi, se nam takšna kampanja ne splača. Da o Twitterju, s trenutno realnim dosegom 1,5k (ja, že z upoštevanjem long taila), sploh ne govorimo.

2 10 2009
Haro (14:26) :

za 10k ljudi ne rabiš vložiti toliko dela.. bi se pa lahko splačala

2 10 2009
D.R.Klikaj.me (15:15) :

Jaz imam občutek, da nekateri oglasi sodijo v podjetniške medije ne pa na Facebook.

Heh mogoče bi blo pa boljše klikat direkt na te brezvezne oglase kot pa na križec, blesavi oglaševalci bodo tako hitro pokurili svoj fond in teh oglasov ne bo več.

In mogoče jim bo čez čas trknilo, da niso oglaševali v njim primernem mediju, ko obiski ne bodo prinesli rezultatov…

Kaj praviš, kul ideja? :D